Ludzie oceniają po wyglądzie

Jak zadbać o wizerunek firmy?

Przyjmijmy, że masz zaplanowane spotkanie biznesowe z potencjalnym klientem. Założę się, że ubierzesz na nie idealnie wyprasowany garnitur lub garsonkę, wypastowane buty i doprowadzisz włosy do ładu. Jeśli jesteś kobietą nałożysz delikatny makijaż, a jeśli mężczyzną, to zapanujesz nad zarostem. Zrobisz to wszystko, ponieważ zależy ci, aby dobrze wypaść przed klientem i zaprezentować się przed nim z jak najlepszej strony. Twój strój i twoja postawa mówią „jestem profesjonalistą, możesz mi zaufać”. A co komunikuje klientowi Twoja strona internetowa?

Zdobądź serce klienta spójnym wizerunkiem

Nie z każdym klientem dasz radę spotkać się osobiście. Niektórzy odnajdą twoją witrynę w Internecie, zobaczą reklamę twoich produktów lub usłyszą o tobie od znajomych. Co powie im o tobie i twojej marce wizerunek firmy, który im prezentujesz? Czy Twoja strona www zachęci ich do zakupu? Czy logo wyróżni cię na tle konkurencji i odzwierciedli oferowane przez ciebie produkty i usługi? Spójny, a przy tym przemyślany wizerunek firmy potrafi w znacznym stopniu zwiększyć twoje zyski poprzez zyskanie zaufania klientów, którzy do ciebie trafili.

O sukcesie decydują szczegóły, na które poświęcamy sekundy

Ludzie oceniają nas po naszym wyglądzie, a twoi klienci oceniają twoją markę po wizerunku, jaki im prezentujesz. W obu przypadkach mamy tylko kilka sekund, aby przyciągnąć wzrok odbiorcy i zrobić na nim dobre wrażenie. Twój wizerunek jest twoją wizytówką, która zdradza, czy warto ci zaufać i powierzyć ci pieniądze. Tak naprawdę możesz mieć najlepszą ofertę na świecie, ale jeśli nie umiesz podać jej w ładnym opakowaniu, to przegrasz i wylecisz z rynku. Pamiętaj także, że spójny wizerunek sprawi, że klient łatwiej odnajdzie cię wśród konkurencji. Charakterystyczne logo i stała kolorystyka sprawią, że zapadniesz mu w pamięci, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że wróci do ciebie po kolejne produkty.

Szanuj klienta swego

Kreowanie wizerunku marki w przemyślany sposób to także sposób na wyrażenie szacunku do klienta i podziękowanie za zaufanie, jakim nas obdarzył. To pokazanie, że starasz się dać mu to, co najlepsze. Dbanie o wizerunek firmy to nie luksus, ale obowiązek każdego przedsiębiorcy, który poważnie myśli o swoim biznesie.

Udostępnij ten artykuł :

Powiązane posty

Ludzie oceniają po wyglądzie

Listopad 18, 2017